WMO consulent (36 uur, parttime is bespreekbaar)
Ben jij klaar om het verschil te maken? Bouw met ons mee aan een vernieuwd Sociaal Domein! Vanaf januari 2025 staan we aan de start van een grote transitie in het Sociaal Domein. Wij zoeken jou om samen een sterk en toekomstgericht team op te bouwen! Bij de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zetten we preventie en zorg voor onze inwoners centraal en we willen dat jij hier een sleutelrol in speelt. Wat ga je doen? Samen met een team van gedreven professionals werk je aan innovatieve oplossingen die echt impact maken in het leven van onze inwoners. Preventie, maatwerk en samenwerking staan voorop en jij helpt om deze pijlers verder vorm te geven. Dit is jouw kans om mee te bouwen aan een sociaal vangnet waar iedereen op kan rekenen.
Ben jij een ervaren allround WMO-consulent die op zoek is naar een nieuwe uitdaging waarin je zelfstandig kunt handelen en creatieve oplossingen kunt bedenken? Mooi, want dan hebben wij een uitdagende functie binnen een leuke organisatie voor jou!
Wat ga je doen als WMO-consulent?
Als WMO-consulent ben jij de eerste schakel in het hulpverleningsproces voor inwoners die gebruik wensen te maken van een WMO-voorziening. Je krijgt de hulpvraag via een warme overdracht van de brede intaker of stelt zelf een passende hulpvraag vast door breed uit te vragen op de 7 levensdomeinen.
Op basis van deze informatie, kijk je eerst of er wel sprake is van een zorg hulpvraag in het kader van normaliseren. Als er sprake is van een zorg hulpvraag dan onderzoek je samen of deze in het eigen sociale netwerk op te lossen is of maak je gebruik van algemeen gebruikelijke voorzieningen/hulp of mantelzorgers.
Is een maatwerkvoorziening nodig, dan zorg je voor het juiste zorgaanbod, afgestemd op het lokale en regionale netwerk. Je geeft de inwoners de hulp op basis van het wettelijk kader die nodig is bij het leiden van een zelfredzaam leven en het deelnemen aan de samenleving.
Je kunt zelfstandig een maatwerkvoorziening indiceren, afhandelen en een aanvraag verwerken. Je durft beslissingen te nemen en je bent in staat om procesregie te voeren.
Ook neem je deel aan multidisciplinaire (regionale) overleggen en zorg je voor een nauwe samenwerking met o.a. zorgaanbieders, leveranciers en andere (externe) partners.
Jouw verantwoordelijkheden:
- Beleidsuitvoerend: Je ontvangt de hulpvraag via een warme overdracht of stelt zelf de vraag vast. Vervolgens zorg je voor het juiste zorgaanbod op basis van lokale en regionale voorzieningen;
- Begeleiding en ondersteuning: Je biedt begeleiding om mensen zo zelfstandig mogelijk te laten wonen en deelnemen aan de samenleving;
- Netwerk en samenwerking: Je overlegt met ketenpartners zoals praktijkondersteuners, ergotherapeuten, wijkverpleegkundigen, casemanagers dementie en collega’s om een samenhangend zorgaanbod te bieden. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor zowel partners als inwoners;
- Bewust bekwaam handelen: Je bent bewust bekwaam in het aanbieden van de passende zorg om de inwoner niet te veel te belasten en maakt bewust de keuze welk aanbod overeenkomstig de leidende principes van de organisatie passend zijn.
Jouw nieuwe werkplek
Onze gemeente biedt een dynamische en uitdagende werkomgeving waarin je de kans krijgt om je vaardigheden en talenten te benutten. We streven ernaar een inclusieve en diverse werkomgeving te creëren waarin alle stemmen worden gehoord en gewaardeerd. We werken outreachend en zo dicht mogelijk bij onze inwoners.
Wat breng je mee?
- Je bent een enthousiaste, initiatiefrijke, accurate en communicatief sterke collega met ten minste een afgeronde Hbo-opleiding;
- We zoeken een allround WMO-consulent voor het hele spectrum van de WMO. Je hebt bij voorkeur minimaal 3 jaar kennis en ervaring op het gebied van wonen, vervoer, hulpmiddelen, hulp bij het huishouden, begeleiding én dagbesteding;
- Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt de interne en externe samenwerking.
Wat bieden we?
- Wij bieden jou een uitdagende en afwisselende baan waar veel ruimte is voor eigen inbreng, die we dan uiteraard ook van je verwachten;
- Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband;
- Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een salaris aan van maximaal € 4.868,02-- (schaal 9) bij een werkweek van 36 uur;
- Een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt;
- Wij kennen een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP.
Belangstelling?
Herken je jezelf in bovenstaand profiel en ben je k laar om je carrière een boost te geven en een positieve impact te maken in de levens van anderen? Sluit je aan bij ons team en samen bouwen we aan een betere toekomst voor de inwoners van Bodegraven-Reeuwijk!
Je CV en motivatiebrief ontvangen we graag.
Voor vragen over de vacature, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen met Jacqueline Mooiman (Teamleider Sociaal Domein) en over de procedure met Rekha Bechan-Ramdat (HR adviseur).
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.