Toezichthouder Wegen (36 uur)

Ben jij van de precisie en het overzicht behouden? Wordt dankzij jouw toezicht en kritische blik, onze infrastructuur op de juiste wijze gecontroleerd? Dan is deze functie echt iets voor jou!

Toezichthouder Wegen (36 uur per week)

Wat ga je doen?

  • Als Toezichthouder Wegen heb je een brede en verantwoordelijke buitendienstrol die de kwaliteit van de bereikbaarheid en toegankelijkheid van onze infrastructuur waarborgt;
  • Je bent de oren en ogen van de gemeente als het gaat om de staat van onderhoud van de wegen;
  • Je houdt toezicht op vergunningen van aannemers die aan wegen werken;
  • Naar burgers en ondernemers heb je een klant- en oplossingsgerichte houding en staat hen te woord bij eventuele vragen en klachten;
  • Je bent verantwoordelijk voor het toezichthouden bij het plaatsen en onderhouden van straatmeubilair, kabels & leidingen, verkeersborden en wegbelijningen en ziet toe dat de aannemers de weg ná afloop weer in goede staat opleveren;
  • Het beheer en onderhoud van verkeerslichten en het verhelpen van eventuele storingen, behoort ook tot je taken;
  • Tijdens de winterperiode ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van de gladheidsbestrijding;
  • Bij calamiteiten, evenementen, exceptioneel transport en afsluitingen, adviseer je en hou je toezicht op de uitvoering van omleidingen;
  • Je werkt nauw samen met je collega’s van Wegenbeheer en stemt proactief geconstateerde gebreken en risico’s met hen af.

Wat breng je mee?

  • Je hebt een afgeronde MBO diploma richting civiele techniek of vergelijkbare richting;
  • Je hebt een aantal jaren ervaring als  toezichthouder wegen/civiel of als uitvoerder (wegen) bij bijvoorbeeld een GWW aannemer;
  • Je hebt een pragmatische houding en beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
  • In het contact met bewoners/ondernemers is een dienstverlenende houding belangrijk, maar je bent ook in staat om het beleid uit te leggen;
  • Je staat stevig in je schoenen in het aansturen van de aannemer(s) en ziet er op toe dat deze hun afspraken nakomen;
  • Het is een pré als je kennis en ervaring hebt met veengronden, omdat die zorgen voor bodemverzakkingen hetgeen in onze gemeente actueel is;
  • Samenwerken is voor jou een vanzelfsprekendheid. Zoals je collega’s er voor jou zullen zijn, sta jij ook voor hen klaar.

Wat wij jou bieden?

  • Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 3.014,- en maximaal €4.244,- bruto per maand (indicatief schaal 8) bij een werkweek van 36 uur;
  • De functie is beschikbaar voor 36 uur per week;
  • Het betreft een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband;
  • Een dienstauto tijdens werkuren;
  • Toeslag voor piketdiensten;
  • Een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof verwerkt;
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP
  • Om te werken aan jouw ontwikkeling, stimuleren wij het volgen van trainingen en opleidingen.

Wie zijn wij?

Een gemeente waar een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, bestuur en collega’s hoog in het vaandel staat. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven hen ruimte om zelf initiatieven te nemen. Wij werken met ruim 240 toegewijde collega’s in vier domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema’s waar onze samenleving om vraagt. Wij zijn trots op onze collega’s en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Je krijgt maximale ruimte om je eigen verantwoordelijkheid in te vullen en je capaciteiten vorm te geven. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.

Belangstelling? 

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via de linkexterne-link-icoon. Voor vragen over de vacature, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen met Lucia Uiterwijk (strategisch adviseur) of met Pieter Both (projectleider) en over de procedure met Fleur Frijling (HR adviseur).

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.