Projectleider vastgoed (32-36 uur)
Projectleider vastgoed (32-36 uur)
Als gemeente Bodegraven-Reeuwijk hebben we een diverse portefeuille van gemeentelijk en maatschappelijk vastgoed. Voor wat betreft de onderwijsgebouwen is er in de komende jaren op veel locaties sprake van uitbreiding, verbouw of nieuwbouw. Die uitdagende opgave komt voort uit het vastgestelde Integraal HuisvestingsPlan Onderwijs (IHP). We zijn op zoek naar iemand die graag de spil is in het realiseren van die opgave.
Wat ga je doen?
- Als Projectleider vastgoed focus je je samen met de beleidsadviseur onderwijshuisvesting verantwoordelijk voor de realisatie van de opgaven uit het IHP;
- Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van (ver)nieuwbouw en uitbreiding van schoolgebouwen en ander maatschappelijk vastgoed in samenwerking met interne en externe partners. Het gaat daarbij om meerdere inhoudelijke dossiers tegelijk;
- Het bouwheerschap kan hierbij, afhankelijk van het project, ofwel bij de gemeente ofwel bij het schoolbestuur liggen;
- Je legt hiertoe de verbinding met de andere teams om de verschillende ambities van de gemeente (bijvoorbeeld verduurzaming en klimaatadaptatie) te integreren in projecten Je bent medeverantwoordelijk voor de input met betrekking tot raadsvragen, programmabegroting, jaarverslag en bijdrage aan de Planning en Control cyclus;
- Je formuleert adviezen voor het college van B&W en de gemeenteraad;
- Als projectleider ben je richtinggevend en coachend voor de projectleiders Bouw;
- Naast jouw technische kwaliteiten zijn organisatiesensitiviteit, onderhandelings- en communicatievaardigheden dan ook erg belangrijk;
- De lijnen binnen onze organisatie zijn kort, waardoor je direct contact onderhoudt met de verantwoordelijke wethouders en hen informeert en adviseert.
Wat breng je mee?
- Je beschikt over een hbo werk- en denkniveau. Je beschikt over relevante werkervaring als projectleider. Je beschikt over goed inzicht in bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen;
- Je hebt een resultaatgerichte en dienstverlenende instelling en bent gedreven en ondernemend en toont eigenaarschap;
- Jij bent gericht op het verbinden en samenwerken binnen en buiten het team en de organisatie;
- Je hebt (ruime) ervaring met het ontwikkelen en realiseren van onderwijshuisvesting en/of utiliteitsbouw. Je kent de actoren in het veld en je bent op de hoogte van actuele landelijke ontwikkelingen op dit beleidsterrein;
- Je bent financieel goed onderlegd en hebt analytisch inzicht met betrekking tot gemeentelijke financiën in brede zin;
- Inhoudelijke kennis van vastgoed, duurzaamheid, vastgoedexploitatie en contractbeheer. Bij voorkeur heb je een bouwkundige achtergrond en is de realisatie van maatschappelijk vastgoed jou op het lijf geschreven;
- Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Je hebt kennis van en ervaring met onderhandelingsgesprekken.
Wat bieden we jou?
- Je maakt onderdeel uit van Team Projecten Gebiedsontwikkeling dat verantwoordelijk is voor de realisatie van diverse (gebiedsontwikkelings)projecten;
- Je werkt in een divers team waar de sfeer uitstekend is, waarin ruimte is voor jouw ontwikkeling en de lijnen kort zijn;
- Het gemeentehuis in Bodegraven is een goed bereikbare en fijne plek om te werken, tegelijk is er ruimte om een deel van je werk thuis te doen;
- Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een salaris aan van maximaal € 6.072, - bruto per maand (indicatief schaal 11) bij een werkweek van 36 uur;
- Het betreft een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband;
- Wij kennen een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP;
- Een organisatie waarin de lijnen kort zijn en waarin je vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt, die van jou verwacht dat je flexibel bent en initiatief neemt en waarin je schouder aan schouder samenwerkt met bestuurders en collega’s.
Wie zijn wij?
Een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en bezoekers, staat bij ons hoog in het vaandel. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen. Wij werken met ruim 240 toegewijde collega’s in drie domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema’s zoals die vanuit de samenleving op ons af komen. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij zijn trots op onze collega’s en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.
Belangstelling?
Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via de link. Voor vragen over de vacature, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen met Saskia Brus (Team Projecten Gebiedsontwikkeling) of Roel Lok (domeinregisseur Ruimte) en over de procedure met Fleur Frijling (HR-adviseur).
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.