Hulp of ondersteuning aanvragen
Melding zorgvraag (Wmo)
Ervaart u problemen op het gebied van zorg, welzijn en wonen? De Wmo kan u daarbij helpen. Het kan bijvoorbeeld gaan om het bieden van begeleiding in de thuissituatie, dagbesteding, huishoudelijke hulp, vervoersvoorziening, woonvoorziening of een rolstoel.
Wat doet de medewerker van het sociaal team?
- De medewerker van het sociaal team bespreekt samen met u wat uw behoefte is en wat u zelf kunt, eventueel met hulp van kinderen, familie, buren of vrijwilligers. Afhankelijk van uw hulpvraag kan het ook zijn dat u wordt doorverwezen naar een organisatie die u verder kan helpen.
- De medewerker komt bij u op huisbezoek voor het gesprek. Vindt u het fijner om op een andere locatie af te spreken? Geef dit dan aan als u contact met ons opneemt.
Eigen bijdrage
Voor een aantal voorzieningen moet u een volgens de overheid vastgestelde eigen bijdrage betalen. Wilt u weten hoeveel u moet betalen? Kijk voor meer informatie op de site van het CAK
Heeft u als inwoner van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk een gesprek met Ferm Werk of het Sociaal Team? En heeft u behoefte aan ondersteuning/bijstand tijdens dit gesprek? Dan kunt u een familielid of bekende meenemen. Ook is het mogelijk u te laten bijstaan door een onafhankelijk cliëntondersteuner. Een cliëntondersteuner is iemand die u helpt bij het verduidelijken van uw vraag, de aanvraag bij de juiste instantie neerlegt en samen met u het gesprek aangaat.
Wilt u gebruikmaken van cliëntondersteuning?
Wilt u als inwoner van de gemeente gebruikmaken van deze dienstverlening? Dan kunt u terecht bij belangenorganisatie Stichting KernKracht of Stichting MEE Midden-Holland.
Hulp van het sociaal team
Heeft u vragen over werk, inkomen, wonen, zorg, gezondheid, mantelzorg, dagbesteding, gezin of relatie? Het sociaal team staat klaar voor iedereen die ondersteuning nodig heeft.